Snack om självförtroende (läs gärna & tyck till)

Jag tänkte att jag skulle snacka lite om självförtroende. Det är många som vill ha just de, självförtreonde och vissa har jätte bra självförtroende och känner att dom inte alls behöver ha bättre. Själv så känner jag att mitt självförtroende inte alls är på topp men det har blivit bättre än vad det var förut.

Som jag tror det så har killar bättre självförtroende än vad tjejer har. Eller jag nästan vet, det beror nog på att killar aldrig får höra grejer som tex. att dom är tjocka, att dom är fula osv. det händer mer ofta hos tjejer vilket jag tycker är dumt. Det är också det som gör att tjejer blir mera utseendefixerade.

Man brukar ju säga att tjejer som har mycket smink ochsåvidare har dåligt självförtroende, allt hänger nog ihop. Tjejer ska inte behöva höra sin komplex hela tiden, man vet om sina komplex själv och man har säkert stått framför spegeln och tänkt "fan va ful min mun är". sen kommer någon och säger det till en. Det gör att man får sämre självförtroende. Sånt här händer mest mellan tjejer. Tjejer säger mycket negativa kommentarer till varandra.

Hursomhelst, om man vill få bättre självförtroende tänk på att du är fin och bra. När du står framför spegeln och tänker att "gud va ful min näsa är" tänk istället min näsa är lite speciell men det gör den bara fin och charmig. och ta bara åt dig dom positiva kommentarerna du får från andra.

keep going ni som kämpar för att få bättre självförtroend! Hoppas ni läste denna text och tyckte om den!

Kommentarer
Postat av: YAIYA

@Svarar på alla kommentarer!: mysigt! jag ska jobba med garderoben haha

2009-08-14 @ 19:59:48
URL: http://ymperia.com/yaiya

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0